W dniach 12-22 grudnia 2022 zrealizowano w szkole projekty edukacyjno-integracyjne finansowane przez UNICEF. Celem ich było poznanie kultury ukraińskiej i polskiej, pielęgnowanie tradycji ludowych, dostrzeganie podobieństw i różnic kulturowych, poszanowanie dziedzictwa kulturowego, uczenie szacunku dla wielokulturowości, a przede wszystkim integracja uczniów z Ukrainy. W ramach projektu „Przepis na wielokulturowość” uczniowie uczestniczyli w licznych warsztatach i zajęciach edukacyjnych.
Klasy czwarty były w Muzeum Etnograficznym na warsztatach „Polskie stroje ludowe i wystrój wnętrz”. Uczniowie klas młodszych w ramach zajęć plastycznych w świetlicy wykonywali prace przedstawiające takie stroje. W starszych klasach odbyły się warsztaty sztuki ludowej, podczas których haftowano oraz malowano motywy ludowe na desce.
Uczniowie klas szóstych z kolei poznali tradycje bożonarodzeniowe podczas spotkań w cerkwi prawosławnej i grekokatolickiej.
W czasie warsztatów kulinarnych klasy drugie miały okazję skosztować tradycyjnych dań ukraińskich: barszczu, krokietów i pierożków.
Dla uczniów z Ukrainy były zorganizowane gry terenowe, które pomogły im lepiej poznać nasze miasto. Natomiast oni przygotowali pod opieką nauczycieli ciekawe prace i prezentacje przedstawiające ich rodzinne miasta.
Uczniowie z klas starszych mieli okazję poznać historię i kulturę Ukrainy podczas zajęć w MCK a także utwory współczesnych poetów ukraińskich w czasie warsztatów literackich w szkole.
Prawdziwą ucztą dla wszystkich uczniów i nauczycieli były koncerty „Przy dźwiękach bandury”, podczas których wystąpili artyści związani z Ukrainą.
W ramach projektu mającego na celu przygotowanie widowiska „Jak smok wawelski cztery kolory złączył” uczniowie uczestniczyli w warsztatach:
- tanecznych – pracując pod opieką profesjonalnego choreografa - pedagoga nad tańcami krakowiak i kozak stanowiącymi choreografię widowiska,
- cyfrowych – pracując nad przygotowaniem warstwy multimedialnej scenografii widowiska pod opieką grafika komputerowego,
- plastycznych – pracując nad przygotowaniem scenografii i kostiumów do widowiska pod opieką plastyka-pedagoga;
- muzycznych – pracując nad przygotowaniem oprawy muzycznej widowiska pod opieką muzyka-pedagoga.
Efektem powyższych warsztatów są trwające próby do widowiska, tworzonego przez uczniów polskich i ukraińskich, które przedstawia legendy Krakowa w sposób atrakcyjny oraz integrujący dzieci obydwu narodów. Przekazem widowiska, jest konkluzja, że działając wspólnie jesteśmy w stanie pokonać każde zło.